niedziela, 28 sierpnia 2016

CZEGO NIE LUBIĘ W FITNESSOWEJ BLOGOSFERZE

Były już wpisy na innych blogach o tym, co jest wkurwiające na blogach podróżniczych, kulinarnych, lajfstajlowych i wielu wielu innych. Natomiast jakoś nie znalazłem niczego o blogach sportowych. Pora więc to naprawić.










PAVEL TSATSOULINE - WIELKIE WEJŚCIE ODWAŻNIKÓW KULOWYCH

Czwarta już książka Pavla Tsatsoulina, którą opisuję na tym blogu, która przedstawia trening siłowo-kondycyjny z wykorzystaniem kettli.




















sobota, 20 sierpnia 2016

PAVEL TSATSOULINE - KULOODPORNE MIĘŚNIE BRZUCHA

Kolejna świetna książka Pavla Tsatsoulina poświęcona treningowi mięśni brzucha.






















wtorek, 16 sierpnia 2016

JAK UŁOŻYĆ WŁASNY PLAN TRENINGOWY?

Sporo wpisów na tym blogu poświęciłem układaniu programu treningowego. Jednak cały czas dostaję pytania od Czytelników na ten temat i uznałem, że nie poruszyłem tutaj najważniejszej kwestii.











poniedziałek, 15 sierpnia 2016

JAK ZMOTYWOWAĆ SIĘ DO TRENINGU?

Jeżeli czytasz ten wpis, to najprawdopodobniej chcesz zacząć trenować, być może już od pewnego czasu trenujesz, ale masz problem żeby się zmotywować do regularnych ćwiczeń.












wtorek, 9 sierpnia 2016

FAKTY NA TEMAT PICIA WODY

To, że człowiek składa się w większości wody i należy dużo jej pić, ponieważ jest to niezbędne dla naszego życia wie każdy. Tyle, że na tym kończy się wiedza większości ludzi na temat wody. W tym wpisie chciałbym zebrać wszystkie istotne fakty na temat wody.










czwartek, 4 sierpnia 2016

MOTYWACJI NIE DA SIĘ KUPIĆ

"Jak kupię sobie karnet na siłownię, to będę ćwiczył. Tak to by mi się nie chciało, a jak zapłacę to będę miał motywację". "Nie znoszę biegania, ale jak kupię sobie buty za 200zł i pulsometr to będzie to dla mnie motywacją, żeby co wieczór wyjść na dwór i zrobić te kilka kilometrów". Znacie te wymówki, prawda?







poniedziałek, 1 sierpnia 2016

45 MINUT BIEGU BEZ ZATRZYMANIA

Tyle ostatnio udało mi się przebiec podczas ostatniego biegania. Biorąc pod uwagę, że biegam dopiero od niecałych 2 miesięcy średnio 3 razy w tygodniu i jak zaczynałem, to przebiegnięcie 5 minut bez zatrzymania było dla mnie osiągnięciem, uważam że to całkiem niezły wynik.


















sobota, 30 lipca 2016

INSPIRACJA - KOLEJNE PUSTE SŁOWO

Wpis miał być o czymś innym, ale w miarę jak robiłem research po internecie, doszedłem do wniosku, że temat nie nadaje się na tego bloga - bo nie dawałby niczego, co dawałoby moim Czytelnikom jakąś realną wartość, a byłoby tylko kolejną inspiracją. Tak, dobrze przeczytałeś. Dla mnie inspiracje nie niosą ze sobą żadnej wartości.






niedziela, 24 lipca 2016

BIEGANIE I CIĘŻARY - NAJLEPSI PRZYJACIELE

Tytuł wpisu na pozór brzmi bardzo przewrotnie, ponieważ biegacze nie są kojarzeni z siłownią, a entuzjaści sportów siłowych z bieganiem. Tyle, że trening siłowy to nie tylko kulturystyka i budowanie masy, lecz wiele innych rodzajów treningu, które z bieganiem świetnie się uzupełniają.








sobota, 16 lipca 2016

PRODUCTIVITY CHALLENGE TIMER - DLA WIECZNIE ZABIEGANYCH

Tym wpisem chciałbym otworzyć nową kategorię na blogu, w której będę przedstawiał różne ciekawe aplikacje na telefon. Zacznę od appki, która może się przydać każdemu człowiekowi narzekającemu na ciągły brak czasu i która jest całkowicie bezpłatna.









środa, 13 lipca 2016

PAVEL TSATSOULINE - SIŁA DLA LUDU

Kolejny wpis z serii, w której przedstawiam Wam książki na temat treningu siłowego, które uważam za godne polecenia. Dziś chciałem omówić pozycję Pavla Tsatsoulina pt. "Siła dla ludu", w której znajdziemy wartą uwagi koncepcję treningu ze sztangą.


















poniedziałek, 11 lipca 2016

NA PROŚBĘ CZYTELNIKA: TRENING Z EKSPANDEREM

Postanowiłem stworzyć nową kategorię na blogu, Na Prośbę Czytelnika, w której będę pisał na tematy o które mnie poprosicie. Dzisiaj na prośbę jednego z moich czytelników napiszę o tym, jak ćwiczyć z ekspanderem.


czwartek, 7 lipca 2016

AL KAVADLO - PODNOSZENIE POPRZECZKI

"Podnoszenie poprzeczki" Ala Kavadlo jest kolejną pozycją z serii jego książek na temat treningu kalistenicznego. Znajdziemy tutaj wiele ćwiczeń na górne partie mięśni, które możemy wykonać na różnego typu drążkach.



















sobota, 2 lipca 2016

AFIRMACJE NIE DZIAŁAJĄ

Kolejny wpis o motywacji, tym razem o afirmacjach, które po prostu nie mają prawa działać, a mimo wszystko są uważane za bardzo skuteczny sposób na zrealizowanie swoich marzeń.











środa, 29 czerwca 2016

NIE WYCHODŹ ZE STREFY KOMFORTU

Jakiś czas temu napisałem, że na blogu będą pojawiały się wpisy nie tylko o tematyce sportowej. Tak więc pora zrealizować swoją obietnicę i witam w pierwszym wpisie poświęconym zdrowo pojętej motywacji.











poniedziałek, 27 czerwca 2016

AL KAVADLO - PRZESUWANIE GRANIC

"Przesuwanie granic" Ala Kavadlo jest jedną z trzech jego najbardziej znanych książek obok "Podnoszenia poprzeczki" i "Rozciągania granic" na temat wszechstronnego treningu siłowego z wykorzystaniem wyłącznie masy własnego ciała.

















sobota, 25 czerwca 2016

TYTANOWE KOSTKI

Dzisiaj chciałbym przedstawić filmik instruktażowy "Tytanowe kostki" pokazujący jak wzmocnić mięśnie okalające staw skokowy i tym samym zmniejszyć ryzyko jego urazu. 











TRENING NATURALNY DLA POCZĄTKUJĄCYCH - MOVNAT

Kolejny filmik od MovNat przedstawiający niestandardowe podejście do treningu zarówno z masą własnego ciała jak i zewnętrznym obciążeniem tym razem dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z aktywnością fizyczną.






wtorek, 21 czerwca 2016

TRENING W LESIE OD MOVNAT

Dziś na odmianę trening, którego nie zrobimy w domu, nie zrobimy na specjalnie przygotowanym placyku z drążkami ani nawet na elementach miejskiej infrastruktury tylko właśnie w lesie. Zapraszam do obejrzenia filmiku od MovNat, kanale o wszystkim co związane z tzw. metodą naturalną.




niedziela, 19 czerwca 2016

TRENING W DOMU - AL KAVADLO

Trening kalisteniczny, który wymaga bardzo mało przestrzeni - Al Kavadlo wykonuje wszystkie ćwiczenia w swoim pokoju na podłodze - bez jakiegokolwiek sprzętu, nawet drążka do podciągania.








piątek, 10 czerwca 2016

POMPKI - RÓŻNE WARIANTY OD CALISTHENICS & WEIGHT TRAINING

Dzisiaj chciałbym pokazać Wam wiele różnych odmian pompek, dzięki którym można przećwiczyć praktycznie całą klatkę, barki, tricepsy, a także brzuch.








niedziela, 29 maja 2016

TRENING NA NOGI - CALISTHENICS MOVEMENT

Dzisiaj pokażę Wam filmik od Calisthenics Movement przedstawiające 3 propozycje treningu na nogi, w których znajdziecie nie tylko wszystkim znane przysiady i wykroki, ale także bardziej dynamiczne ćwiczenia, które mogą zainteresować osoby ćwiczące np. parkour.

















czwartek, 26 maja 2016

TRENING ARMSTRONGA - PODCIĄGANIE NA DRĄŻKU I NIE TYLKO

Trening autorstwa mjr Armstronga pierwotnie był przeznaczony do zwiększenia maksymalnej ilości podciągnięć na drążku w jednej serii, jednak z powodzeniem można go stosować także w treningu pompek, dipów, muscle upów itd.










poniedziałek, 23 maja 2016

POWRÓT JEDI, CZYLI WRÓCIŁEM DO PISANIA

Witam wszystkich bardzo serdecznie na blogu, który od pewnego czasu zieje pustkami i którego właściwie już przestałem pisać. Jeżeli myśleliście, że to już koniec Pawła Gie to... w zasadzie mieliście rację, bo coś się skończyło, ale w zamian za to będzie coś nowego.










piątek, 11 marca 2016

DLACZEGO 100 POMPEK NIE ZROBI Z CIEBIE SUPERMANA?

Żeby nie było niejasności - jeżeli Twoim celem jest osiągnięcie 50 podciągnięć, 100 pompek, 200 przysiadów czy czegoś w tym stylu - ok. Jeżeli jednak chcesz w ten sposób wyrobić sobie siłę, muszę Cię rozczarować - to nie daje rezultatów.


















piątek, 4 marca 2016

DLACZEGO WARTO TRENOWAĆ NOGI?

Dzisiejszy wpis poświęcę treningowi nóg, który nie wiadomo dlaczego często jest zaniedbywany zarówno przez osoby trenujące z ciężarami jak i z masą własnego ciała. A tymczasem nogi warto trenować z naprawdę wielu powodów.



















poniedziałek, 22 lutego 2016

NIE ZAPOMINAJ O TRENOWANIU WYTRZYMAŁOŚCI

Dużo się mówi o tym, że trening kalisteniczny to przede wszystkim trening siłowy, mogący spokojnie zastąpić "tradycyjne" pakowanie na siłowni. Tymczasem, bardzo niewiele mówi się na temat tego, że bez treningu wytrzymałościowego ćwiczenia kalisteniczne mogą zrobić więcej szkody niż pożytku.













niedziela, 7 lutego 2016

CALISTHENICS WORKOUT - ZAPRASZAM NA KANAŁ YOUTUBE

Dzisiaj chciałbym pokazać Wam swój pierwszy dłuższy filmik z treningów oraz zaprosić Was do oglądania, oceniania, subskrybowania i komentowania mojego kanału na YouTube, Calisthenics Workout. Powiem też parę słów o tym, jak będę dalej rozwijał swoją działalność w internecie.










poniedziałek, 1 lutego 2016

CZY WARTO ĆWICZYĆ ĆWICZYĆ DO UPADŁEGO?

Dzisiejszy wpis będzie odpowiedzią na pytanie jednego z moich Czytelników, który chciałby się dowiedzieć czy warto trenować do upadłego, czy lepiej zastosować metodę "odkładania siły do banku" zaproponowaną przez Paula Wade'a w "Skazanym na trening".