wtorek, 8 grudnia 2015

CECHY MOTORYCZNE CZŁOWIEKA: MOC

Kolejną cechą motoryczną, którą dziś omówię jest moc. Cecha ta w odróżnieniu od wcześniej opisywanej siły oraz wytrzymałości wymaga już pewnego doświadczenia w treningach.











poniedziałek, 23 listopada 2015

CECHY MOTORYCZNE CZŁOWIEKA: WYTRZYMAŁOŚĆ

Drugi wpis o trenowaniu poszczególnych cech motorycznych poświęcę treningowi wytrzymałości. Jeżeli Twoim celem jest dojście do 100 pompek, 50 podciągnięć, 300 przysiadów itp. to ten wpis jest dla Ciebie.





niedziela, 15 listopada 2015

CECHY MOTORYCZNE CZŁOWIEKA - SIŁA

Kilku czytelników od jakiegoś czasu pisze do mnie na fejsie w jaki sposób mają układać sobie plany treningowe. Postanowiłem zatem opisać jak ćwiczyć, aby pracować nad określonymi cechami motorycznymi. Mam nadzieję, że te wpisy pomogą znaleźć odpowiedzi na wszystkie pytania odnośnie układania planu treningu. Zacznę od tego jak trenować siłę, gdyż właśnie ta cecha motoryczna najczęściej jest kojarzona z treningiem zarówno kalistenicznym jak i tym, gdzie używamy zewnętrznego obciążenia.















środa, 11 listopada 2015

PODRZUT I WYMACH SZTANGIELKĄ

Dzisiaj chciałbym pokazać Wam 2 ćwiczenia ze sztangielką, które umożliwią przećwiczenie praktycznie wszystkich mięśni: podrzut oraz wymach sztangielką.












sobota, 3 października 2015

CO ZROBIĆ GDY ZGUBISZ SIĘ W GÓRACH?

Skoro już jesteśmy przy chodzeniu po górach, to dzisiaj opiszę kilka praktycznych wskazówek co robić, gdy zabłądzimy. W większości przypadków naprawdę nie ma się czego bać.






poniedziałek, 28 września 2015

JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO CHODZENIA PO GÓRACH?

Chodzenie po górach to temat rzeka i można by o nim pisać i pisać. Ponieważ jak pewnie zauważyliście po moim ostatnim filmiku, chodzenie po górach jest czymś co lubię tak samo jak kalistenikę, więc co jakiś czas będę o tym pisał. Dzisiaj o tym, jak przygotować się fizycznie do górskich wędrówek.








sobota, 26 września 2015

PIESZO Z MUSZYNY DO JAWORZYNY KRYNICKIEJ

Przed wczoraj na pełnym spontanie wyjechałem w Beskid Sądecki i przeszedłem tam 13 km z Muszyny na Jaworzynę Krynicką, a następnie zszedłem do Czarnego Potoku koło Krynicy. Oczywiście nie byłbym sobą, gdybym nie szedł po ciemku i przy złych warunkach atmosferycznych.









czwartek, 17 września 2015

JAK UŁOZYĆ SOBIE PLAN TRENINGOWY?

Dostaję od czytelników pytania, w jaki sposób układać sobie plan treningowy. Postaram się tutaj to opisać, chociaż jeden wpis do zdecydowanie za mało. Zatem uznajmy ten wpis za początek serii o tym, jak układać sobie trening w zależności od tego, co chcemy osiągnąć.















wtorek, 1 września 2015

SKAZANY NA TRENING 3 - KOLEJNA ŚWIETNA KSIĄŻKA WADE'A

Jakiś czas temu kupiłem trzecią część "Skazanego na trening". Przeczytałem w ciągu dwóch dni i naprawdę polecam. Jeśli trenujesz kalistenikę, a zależy Ci nie tylko na masie i rzeźbie lecz także na szybkości, zwinności i robieniu ćwiczeń zaczerpniętych z akrobatyki, parkouru czy trickingu - powinieneś mieć u siebie w domu tę książkę.







piątek, 31 lipca 2015

WYKROKI

Wykroki są jednym z najlepszych ćwiczeń na nogi i powinny znaleźć się w repertuarze ćwiczeń każdego, kto trenuje kalistenikę.














wtorek, 28 lipca 2015

WYZWANIE: 30 PODCIĄGNIĘĆ W JEDNEJ SERII

Chciałbyś móc za jednym razem zrobić 30 podciągnięć? Albo 100 pompek? Albo 300 przysiadów? Jeśli tak, to zapraszam Cię do przeczytania tego wpisu.














czwartek, 23 lipca 2015

POMPKI ŁUCZNICZE I VIDEOTUTORIAL DO POMPKI NA JEDNEJ RĘCE

Kolejna porcja wskazówek odnośnie pompki na jednej ręce. Zapraszam do obejrzenia mojego videotutoriala w którym zamieściłem kilka wskazówek oraz ćwiczeń, które pomogą Ci w nauce pompki na jednej ręce.












środa, 15 lipca 2015

BIEG NIEPODLEGŁOŚCI 2015 W WARSZAWIE

Długo się do tego zbierałem, ale w końcu podjąłem decyzję. W tym roku startuję w Biegu Niepodległości na 10 km w Warszawie.



















poniedziałek, 6 lipca 2015

KTÓRA METODA TRENINGOWA JEST NAJLEPSZA?

Dostałem niedawno na skrzynkę mailową pytanie od jednego z Czytelników, który chciał się zapytać w jaki sposób ma sobie rozplanować liczbę serii oraz powtórzeń, gdyż chce ćwiczyć metodą z książki "Skazany na trening". Jako że na blogu nie widziałem znalazłem jeszcze wpisu dotyczącego liczby serii oraz powtórzeń, to dzisiaj chciałbym napisać trochę na ten temat.

















piątek, 19 czerwca 2015

DRAGON FLAG HOLD, GWIAZDA I STANIE NA GŁOWIE

Niedawno postanowiłem przeprowadziłem mały eksperyment. Do tej pory moje treningi polegały głównie na ćwiczeniach siłowych bez ciężarów oraz bieganiu. Postanowiłem jednak spróbować ćwiczeń, które wymagają nie tyle siły, co koordynacji ruchowej.









środa, 10 czerwca 2015

TRENING Z OBCIĄŻENIEM

Swoją przygodę z treningiem funkcjonalnym rozpocząłem od kalisteniki, a inspiracją do treningu była wszystkim znana książka "Skazany na trening". Jakiś czas temu jednak postanowiłem spróbować treningu z obciążeniem.









wtorek, 26 maja 2015

PRZYSIAD NA JEDNEJ NODZE - MAJ 2015

Przysiad na jednej nodze jest jednym z tych ćwiczeń, które spokojnie można nazwać sprawdzianem tego, ile tak naprawdę wart jest nasz trening. To ćwiczenie wymaga nie tylko siły, ale także opanowania własnego ciała.











wtorek, 19 maja 2015

KILKA SŁÓW O POMPKACH NA PORĘCZACH

Pompki na poręczach są bardzo fajnym ćwiczeniem, świetnie uzupełniającym trening pompek na jednej ręce. Oprócz tego może stanowić bazę pod naukę trudniejszych ewolucji typu planche, muscle up itp.










środa, 13 maja 2015

POMPKI NA JEDNEJ RĘCE

Pompka na jednej ręce jest jednym z tych ćwiczeń, przy których praktycznie całe ciało pracuje, fajnie wygląda, a przy tym wcale nie jest takie trudne w opanowaniu.











niedziela, 22 marca 2015

sobota, 17 stycznia 2015

"SMAROWANIE GWINTÓW" - PIERWSZE WRAŻENIA

Od pewnego czasu eksperymentuję z liczbą serii oraz powtórzeń w ćwiczeniach. Postanowiłem spróbować metody zaproponowanej w "Nagim Wojowniku" Pavla Tastsoulina nazwanej przez niego "smarowaniem gwintów" i pomimo, że na początku byłem dość sceptyczny, to efekty są zadowalające już po około tygodniu ćwiczeń.










piątek, 9 stycznia 2015

SKAZANY NA TRENING - CO Z SERIAMI I POWTÓRZENIAMI?

Ćwiczenia zaproponowane przez Paula Wade'a w "Skazanym na trening" na stałe zagościły w moim programie treningowym. Jednak z ilością serii i powtórzeń musiałem sam trochę pokombinować, żeby wycisnąć z tego programu najwięcej jak się tylko dla.
















piątek, 2 stycznia 2015

POMPKI I PODCIĄGANIE W PIGUŁCE

Niedawno znalazłem trzy filmiki pokazujące rozmaite odmiany pompek i podciągania na drążku. Wiele z nich na pewno już widzieliście na filmikach street workoutowych i zastanawialiście się, w jaki sposób sami możecie się tego nauczyć.