sobota, 27 grudnia 2014

JAK Z DWÓCH ĆWICZEŃ ZROBIĆ DOBRY TRENING?

Nagi Wojownik" Pavla Tsatsoulina jest kolejną pozycją, jaka powinna się znaleźć w biblioteczce każdego entuzjasty treningu z masą ciała. Znajdziemy w niej wiele porad, które umożliwią wyciśnięcie z ćwiczeń kalistenicznych najwięcej jak się da.
















piątek, 26 grudnia 2014

2014 - ROK POD ZNAKIEM SPORTU

Jako, że zbliża się koniec roku i każdy na swoim blogu robi jakieś podsumowanie, to i ja muszę. Co tu dużo gadać, jestem zadowolony z tego, co mnie spotkało w tym roku i mam nadzieję, że 2015 będzie jeszcze fajniejszy.








poniedziałek, 15 grudnia 2014

KIEDY NALEŻY ZMIENIĆ METODĘ TRENINGOWĄ?

Nie należę do osób, które lubią robić 1000 rzeczy na raz i ciągle szukać nowych pomysłów. Zdecydowanie bardziej wolę to, co sprawdzone, pewne i oparte na prostocie. Czasami jednak zmiany są konieczne, jeśli to co się robi nie przynosi zadowalających efektów.













czwartek, 11 grudnia 2014

KOKS? NIE, DZIĘKUJĘ

Niedawno oglądałem film pt. "Sportowcy przyszłości" o tym, jak być może za niedługo będzie wyglądał doping. Niezbyt optymistyczna wizja sportowców osiągających nadludzkie wyniki, a później płacących za to zdrowiem albo i nawet życiem. Tak mnie naszło, żeby napisać o koksie używanym nie tylko przez wyczynowców, ale też przez zwykłych ludzi chcących wyrobić sobie muskulaturę Johnego Bravo na wakacyjny wyjazd do Szarm el Sejk czy innej Fuervertury (czy jak to tam się pisze).







środa, 10 grudnia 2014

CO ZROBIĆ, ŻEBY SCHUDNĄĆ? AEROBIK

Kontynuuję cykl o odchudzaniu. Dzisiaj napiszę o tym, czym powinniśmy się kierować wybierając się na zajęcia z aerobiku oraz czy tkanka tłuszczowa jest spalana tylko z tych części ciała, które pracują w danym ćwiczeniu.






niedziela, 30 listopada 2014

CHCIAŁBYM POĆWICZYĆ, ALE MI SIĘ NIE CHCE

Na dworzu jest zimno, szaro, a dzień jest coraz krótszy. Zatem pora napisać coś, dla tych wszystkich z Was, którzy chcieliby w końcu zacząć trenować, ale macie naprawdę poważne powody, aby zostać w domu. Poważne rzecz jasna, tylko w Waszym mniemaniu.








czwartek, 27 listopada 2014

CO ZROBIĆ, ŻEBY SCHUDNĄĆ? TRENING CARDIO A PRZYROST MASY, SAUNA I PAS NEOPRENOWY

Dzisiaj napiszę o tym, czy trening cardio (bieganie, jazda na rowerze itd.) mogą spowodować przyrost masy mięśniowej, czym często martwią się Panie które chcą się pozbyć zbędnej tkanki tłuszczowej. Oprócz tego postaram się wyjaśnić, czy chodzenie na saunę oraz ćwiczenie z pasem neoprenowym może pomóc w pozbyciu się nadwagi.














poniedziałek, 24 listopada 2014

GDZIE SIĘ TAK SPIESZYSZ? GONI CIĘ KTOŚ?

Ostatnie dwa wpisy na blogu były na temat tego, jak ćwiczyć by zrzucić zbędne kilogramy. Doszedłem jednak do wniosku, że muszę napisać o czymś, co powoduje, że wielu ludzi rezygnuje po stosunkowo krótkim czasie z ćwiczeń. Nieważne, czy chcą schudnąć, czy nabrać masy, czy osiągnąć jakikolwiek inny cel, powód zawsze jest ten sam: chcą go osiągnąć jak najszybciej i broń Boże się przy tym nie zmęczyć.








niedziela, 23 listopada 2014

CO ZROBIĆ, ŻEBY SCHUDNĄĆ? BRZUSZKI, WZNOSY NÓG ITD.

W poprzednim wpisie na temat odchudzania napisałem, że jedną z najskuteczniejszych metod zrzucenia zbędnych kg jest trening aerobowy. Dzisiaj napiszę, jak to się ma do ćwiczeń typu brzuszki, wznosy nóg itd.










niedziela, 16 listopada 2014

CO ZROBIĆ, ŻEBY SCHUDNĄĆ? TRENING AEROBOWY

Niedawno pewna osoba zapytała się mnie: "Paweł, a mógłbyś mi polecić jakieś ćwiczenia, żeby zrzucić zbędne kilogramy?" Ciekawe pytanie i przy okazji dobry temat na serię wpisów. Z początku myślałem, że jeden wpis załatwi sprawę, ale że wokół odchudzania narosła cała sterta różnych dziwnych mitów, to będę musiał się na ten temat nieco bardziej rozpisać. Na początek napiszę o treningu aerobowym.

wtorek, 11 listopada 2014

PÓŁPOMPKI NA 1 RĘCE

Powoli zbliżam się do kolejnego ćwiczenia, które kiedyś wydawało mi się niemożliwe do wykonania, czyli pompka na jednej ręce. Jak każde ćwiczenie unilateralne, wymaga ona dobrej techniki, aby uniknąć niepotrzebnych asymetrii. Półpompka na jednej ręce jest dobrym ćwiczeniem przygotowującym do wykonywania pełnych pompek na jednej ręce.

sobota, 1 listopada 2014

NADCHODZI ZIMA

Będzie to moja pierwsza zima od momentu powrotu do treningów. Do tej pory ćwiczyłem sobie w ciepełku, na słoneczku, a teraz będę musiał zmierzyć się z zimnem, śniegiem i niejednokrotnie treningami po zmroku.







środa, 29 października 2014

"SKAZANY NA TRENING", CZYLI PORCJA SOLIDNEJ WIEDZY O TRENINGU SIŁOWYM

Od tej książki zaczęła się moja przygoda z kalisteniką. Mimo, że opisywana w niej metoda oraz sam styl w jakim jest napisana jest dość kontrowersyjny, to uważam że książka jest warta polecenia. Efekty stosowania treningu ze "Skazanego" widzę po sobie i przyszły one wcześniej, niż bym się tego spodziewał.







niedziela, 26 października 2014

ZEJŚCIE DO MOSTKA PRZY ŚCIANIE

Szczerze mówiąc, nawet nie przypuszczałem że kiedykolwiek to zrobię. Nigdy nie byłem specjalnie rozciągnięty aż tu dzisiaj voila, udało mi się zrobić zejście przy ścianie do mostka.

sobota, 11 października 2014

poniedziałek, 15 września 2014

WZNOSY NÓG W ZWISIE CZ. 2

Pomyślałem, że warto by napisać trochę więcej o tym z pozoru łatwym ćwiczeniu. Wznosy nóg w zwisie na drążku potrafią przynieść satysfakcjonujące rezultaty zarówno pod względem przyrostu siły sekcji środkowej ciała, jak i wyrzeźbienia ładnego kaloryferka.

wtorek, 24 czerwca 2014

POMPKI NA PORĘCZACH

Pompki na poręczach są prostym, a przy okazji skutecznym ćwiczeniem wzmacniającym klatkę piersiową oraz tricepsy. Możesz je włączyć do swojego treningu, jeśli robienie zwykłych pompek nie jest już dla Ciebie wyzwaniem.







niedziela, 8 czerwca 2014

PODCIĄGANIE AUSTRALIJSKIE

Podciąganie na drążku jest wspaniałym ćwiczeniem wyrabiającym górne partie mięśni grzbietu oraz mięśnie ramion. Jak każde ćwiczenie z masą własnego ciała posiada nieskończenie wiele odmian.








sobota, 7 czerwca 2014

STREET WORKOUT, CZYLI SIŁOWNIA BEZ SIŁOWNI

W dzisiejszych czasach wydaje się, że aby wyrobić sobie siłę oraz imponujący wygląd, należy udać się na siłownię. Otóż nie zawsze tak było. Znane nam dzisiaj siłownie ze sztangami i maszynami oporowymi są wynalazkiem z połowy ubiegłego stulecia, a mimo to wcześniej ludzie też potrafili być potwornie silni i wyrzeźbieni, mimo że nigdy na siłowni nie byli.










wtorek, 3 czerwca 2014

poniedziałek, 2 czerwca 2014

WZNOSY NÓG W ZWISIE

Wznosy nóg w zwisie to proste ćwiczenie na mięśnie brzucha, które może przynieść naprawdę zadowalające efekty.